Natusan first touch


Testing testing




Så var det dags för ny testomgång. Denna gång av Natusan® first touch - olja och tvål (bath).

Natusan first totch är en komplett, specialanpassad hudvårdsserie för nyfödda barn. Serien ska göra det enkelt för nyblivna föräldrar att sköta babyns hud, just under den period då den är som känsligast och fortfarande utvecklas. Serien är kliniskt testad, parfymfri, dokumenterat mild och innehåller produkter som är utvecklade enligt Svanens tuffa miljökrav. Produktutvecklingen har även skett i samarbete med danska Astma-Allergiförbundet.

first touch bath


Flaskorna är söta (särskilt de små jag fick dela ut till andra mammor att testa - de var urgulliga) ... men jag har ett förslag till oljeflaskan som blir ack så hal när man smörjer in små bebisar och ska ta mer med sina oljiga händer - man borde kunna räffla flaskan lite på sidorna så att man slipper tappa den och svätta olja överallt ... 

Jag testade att istället för att hälla olja i badet hälla ngr droppar tvål såsom Natusan föreslog - så att barnet blev rent av bara farten så att säga och man slapp det hala i att ha ett barn som både var blött och oljigt i karet. Det blev ett fenomenalt skum av bara ngr droppar vilket uppskattades välderliga av min 1-åring. Jag uppskattade att den var parfymfri - det finns alldeles för många parfymerade produkter riktade till barn på marknaden - alldeles i onödan för de luktar ju gott i sig. Jag tvättade även dotterns få hårtestar med tvålen med rent och fint resultat. Oljan var bra att smörja sommartorra ben med på kvällarna. Även för mamman som fick ick-torra men inte klertiga ben då det gick in bra och snabbt i huden:)

Så på det hela taget en mycket trevlig testning och buzzning. :)
 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Antecknar inför framtida behov (inte än på länge! Få inga idéer!). Peter tycker - som vanligt - att vi skulle fått prova den med... (Han tyckte t.o.m. att vi skulle fått prova katt-maten... Fråga mig inte.... :) )

2010-07-17 @ 17:40:21
URL: http://tilda.lindaljohansson.se
Postat av: Tilda

Antecknar inför framtida behov (inte än på länge! Få inga idéer!). Peter tycker - som vanligt - att vi skulle fått prova den med... (Han tyckte t.o.m. att vi skulle fått prova katt-maten... Fråga mig inte.... :) )

2010-07-17 @ 17:40:34
URL: http://tilda.lindaljohansson.se
Postat av: Ann-Sofi

Hej!

hoppas att ni har det hur bra som helst i gbg idag, jösses vad avundsjuk jag är på er ;)

Om jag får vill jag gärna ha ditt lösen till den andra bloggen!

Kram

2010-10-16 @ 13:54:39
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0