Sommrig Singoalla till mig

Sydde en singoallablus av en bit av ett påslakan jag fyndade på loppis förra veckan (eller rättare sagt 2 för 20 kr). Har raglanärm och mönstret har jag gjort själv efter att ha spanat på hur en av de toppar jag redan har hemma var konstruerad. Först blev toppen bred som ett hus så jag fick sy in den lite. Men ändå ett bra resultat av ett otestat mönster. Kan bli fler känns det som - jag älskar ju singoallamodellen som är så sval och skön



Mönster: Eget
Tyg: Loppisfyndat påslakan
Söm: raksöm och overlock för att foga samman. Zickzack x 2 för ärmarnas ändar. Raksöm runh halslinningens nedvik och i nederkant.  

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihi fin!

2008-07-09 @ 17:02:25
URL: http://dundernalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0