Föryngring pågår

Har idag påbörjat operation föryngring. Utmärkt starttillfälle så här i mars med mörka ringar under ögonen av solbrist och åtskilliga nätter med allt för upphackad sömn.

Jag börjar med att reccensera förpackningen som är snygg, stilren och känns lagom lyxig. 4,5 av 5 möjliga i betyg.

Smorde först in hela ansiktet med Anti wrinkle daycreme. Den luktade gott och hade en behaglig och lättutsmord konsistens. Dock tyckte jag att den la sig som en småfet hinna i ansiktet hela dagen. Jag är ju van vid att gå osminkad och inte van vid att ha ngt i ansiktet. Men jag kände mig lite mindre uttrokad det gjorde jag.

Sedan gick jag på runt ögonen med Anti wrinkle eyecreme. Även den luktade gott men sved till i den tunna huden runt ögonen, det gick snabbt över men var ändå lite obehagligt. Här har jag ännu ej märkt ngn förändring.

Slutligen smetade jag på Anti wrinkle concentrate i pannan och i llinjerna mellan näsa och mun. Kanske är den denna kräm som ger den feta hinnan för när jag tänker efter är den mest i pannan och under näsan. Lite kul förpackning i form av tub, så att man inte tar för mycket. Kan ännu inte se om rynkorna är mindre synliga.

En refelktion kring tetstet är - Jösses vilket nedköp för självförtroendet det var att särskåda sitt ansikte så här. Fanns ju massor av rynkor runt ögonen och munnen som jag aldrig förut sett. Och vilket jobb att smörja 2 ggr om dagen med tre cremer. Jag är van vid att tvätta ansiktet med tvål  sisådär varannan var tredje dag ... och har inte haft problem med hyn sedan tonårens finnar. Jag vet att man ska undvika tvål och så men ... ja det funkar ju bra som jag gör det. Känns ganska skonsamt för hyn att mest låta den rå om sig själv.

Jag återkommer om en vecka för vidrare rapport om min föryngringsprocess. Vad tror ni - slutar det med att jag får visa leg på systemet. E sa idag iaf. att hon tyckte att jag var så ung för de andra mammorna var minsann både 40 och 50 år gamla i skolan (jag tycker nog att de flesta är ungefär som jag men men jag sa inte emot)

Här kommer en HEMSK bild tagen före första smörjningen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0