Sensodyne

I denna kampanjen fick jag förmånen att testa Sesodyne tandkräm mot ilningar.  Enligt produktfakta ska den börja verka redan efter 7 dagar och efter 4 veckor ska 92% uppge att deras problem lindras. Den skyddar även mot karies, stärker emaljen och rengör skonsamt. Den finns i fyra olika sorter och den vi testade var Flour.




Själv har jag nu använt tandkrämen i 4 veckor och de relativt lindriga problem jag hade med ilningar (främst när jag drack kallt efter varmt) har försvunnit. Så visst verkar produkten fungera. Smaken (pepparmint) tycker jag är för mild - det ger inte riktigt den där rena känslan. Sonen 6 år däremot gillar den väldigt mycket - mild mint kallar han den och numera ratar han fruksmakstandkräm till förmån för Sesodyne.

Förpackningens utformning är ganska ordinär tandkrämstub. Jag gillar det svaga mönstret runt produktnamnet som liksom illustrerar ilningar ... men jag saknar verkligen tuber som sticker ut i hyllan - Sensodyne har färgmarkerat alla sina olika sorter med snygga färger - men det är för lite. Kanske skulle en färgad kork till göra det snyggare. Korken är också en sak jag inte riktigt gillar - föredrar lock som man snäpper upp ist. för sådana man skruvar av.

Jag har givetvis låtit mina vänner och släktingar prova också. Ett släktkalas inföll fint precis när jag fått produkten och då kunde prover delas ut och information ges. En tjejmiddag och jobbet är andra ställen som jag buzzat på. Alla verkade nöjda och glada och nyfikna. Men några har sagt att även de tyckte att smaken var för mild som respons när jag frågat vad de tyckte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0