Till smått folk från Sempers



När vi skulle åka till Cypern köpte jag en påse med en massa småpaket russin som mutor till småfolket i familjen. Söta paket, alldeles lagoma för en liten hand att hålla i och lagom många russin i för att ta bort lätt hunger men inte skapa sockerchock.

Nu visar det sig att det finns fler produkter i serien som jag helt missat -  Sempers Småfolk är ett matkoncept särskilt utvecklat för barn i förskoleåldern. Goda och näringsriktiga produkter som samtidigt ska vara roliga att äta. Samtliga produkter är märkta med produktlöftet No Junk vilket innebär att de inte innehåller några onödiga tillsatser som som t ex aromer, konserveringsmedel, emulgeringsmedel eller färgämnen. Semper Småfolksprodukter har dessutom inget tillsatt socker.

Det här med mellanmål och att ha ngt i väskan att sticka till barnen när blodsockret sjunker . som samtidigt är nyttigt  är funderingar som ofta far genom huvudet med tre barn i skol och dagisålder. Så det vore verkligen kul att få chansen att prova hela konceptet i Sempers testkampanj tycker jag. Att sedan förpackningarna väcker att stort leende  på läpparna är ju bara ett stort plus. Mat ska ju som bekant ätas både med ögon och mun. Så nu hoppas jag att jag får komma med :) För morotsstix låter så spännande att jag nog måste äta en eller två själv också :) För även en mamma kan få blodsockerfall på vägen hem - eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0