Kaninoverall till het Walter


Det har ju varit hett på senaste tiden och vi har haft besök av lillkusin Walter. Så jag tänkte lite snabbt och enkelt sno ihop en kortben och ärmlös overall till honom med knäppning i grenen. Jag hade inget mönster utan chansade lite efter att ha tittat på andra liknande och så körde jag igång. Och ni vet hur det blir när det skall gå lite fort?!? Körde in overlockkniven i tyg som skulle vara helt. Vände hela mudden kring benen mot avigan istället för rätan osv. Men det var en prototyp och den satt bra. Om jag gör om den någon gång så skall jag bara göra grenkilen lite större, nu var det på gränsen när pojken satt ner...



Tyg: JennyDsign
Mudd: Fritsla tyglager

Kommentarer
Postat av: Gulligan

Vad fin den blev trots att det gick lite för fort!Har samma problem;-)

2008-08-02 @ 10:07:36
URL: http://gulligan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0