Pampers Active Fit

Denna gång hade vi ... eller mest lilla M 16 månader ... förmånen att testa Pampers Active Fit som nu är 20% tunnare än tidigare. Och den var verkligen remarkabelt tunn - knappt så den känns under byxorna när man satt på den. Det tyckte alla vännerna och släktingen som jag Buzzade samt även fd. maken och svägerskan som inte har barn i rätt ålder men ändå häpnade.

Frågan var ju om den skulle hålla torrt. Och svaret är ja. Över natten tyckte jag att det blev lätt fuktigt på utsidan men pådagen höll den helt tätt. Den passade även dotterns ganska smala kropp (men runda mage) bra, slöt tätt utan att kännas som det stramade då det stechade bra (något jag tycker Pampers generellt gör bra). Det jag inte gillade var en känselfråga då jag tyckte att den kändes väldigt gele-ig när det kom kiss i den, lite läskig i konsisensen.

Vi använder ju vanligtvis Coops blöjor då dottern inte blir röd i stjärten av dem som hon blir av t.ex. libero och icas. Pampers hade jag erfarenhet från -02 då första barnet blev väldigt röd av dem och har sedan valt bort pga detta till kommande barn. Men med nya Pampers Active fit såg rumpan lika fin ut som innan så jag får revidera min uppfattning.

Det jag tycker kunde vara bättre är - ta bort allt tryck och gör blöjorna stilrena. Känns inte ekonomiskt eller miljömässigt med en massa tryck.

Och så bilduppdraget man fick då - världen genom barnens ögon - där ni kan se blöjan in action


Kommentarer
Postat av: Tilda

Ja den var verkligen remarkabelt tunn och smidig! Kan vara bra att vetat när den dagen kommer...

Pris, förresten? Har du någon koll på det? Är de dyrare än de vanliga tjockisblöjorna?

2010-10-25 @ 22:34:12
URL: http://tilda.lindaljohansson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0