Lovefilm

Så var det dags att testa en filmtjänst. Har sedan en tid regelbundet hyrt film via nätet - direkt till datorn. Men i Lovefilm så får man filmerna hem i brevlådan och sedan lägger man dem i kuvertet och skickar tillbaka när man är klar. Jag testade en tjänst där man får hyra 4 filmer fr 99 kr / månad (ja jag fick en gratis provmånad).

Jag och barnen hade fullt upp att välja film för det fanns mycket att välja på.Jag tyckte att genrerna var lite röriga men det var lätt att söka om man visste vad man ville ha. De filmer man valt lades i en filmlista där det var bra att ha ett flertal filmer då den man ville ha kanske inte fanns inne justt när man skulle ha den. Detta kändes som ett litet minus - är det en viss film man vill se vill man ju veta att det är just den som kommer.


Barnen försöker välja bland alla filmer


Men filmerna kom snabbt i brevlådan, var av vad kvalitet och fimerna var toppen. Vi har sett The last Aitbender och Sherlockholmes och väntar nu på film 3 och 4. Så på det hela taget en enkel, prisvärd och bra hyrtjänst för oss på landet som bor långt från "videobutiken"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0